Tuesday, May 31, 2011

Gold Coast, Australia...Part 3

Tibalah kini rongga nak menceritakan bahagian ke-3 percutian kat Gold Coast nih.. Untuk pengetahuan korang, aku dah bangun pukul 6 pagi..nak bersiap2 jenjalan tepi pantai. Kul 6.30 dah kuar apartment, dgn keadaan x mandi sbb plan nak mandi laut..

Sunrise at Gold Coast...time ni pukul 6.30 pagi tau..

Lepas jenjalan kat tepi pantai, aku cancel plan asal nak mandi pantai...Pergh, memang sejuk pagi tu sampai ke tulang sum2...ye la kan, australia nak masuk ke musim sejuk..so, just cuci- mata je la kat tepi pantai tu. Pompuan2 pn x ramai yang "2 pieces" sebab masing2 sejuk kot. Dalam sejam melepak tapi pantai..aku pun balik ke apartment untuk swimming kat pool...sbb kempunan x dapat nak mandi laut kan.

Yang specialnye apartment aku duk ni, ada indoor swimming pool..besh...air dia mmg suam.. xde la menggigil nak mandi. Alang2 menyeluk pekasam, aku try sekali sauna dan jakuzzi.. Pergh, memang segar..

Eh...apek mana yg mandi jakuzzi nie...siap tutup dgn daun lagi..sebab polisi blog rongga x bole letak sebarang gambar menjolok mata..

Lepas selesai bermandi-manda, aku naik bilik siap2 nak ke Australia Fair nak tengok2 barang apa yang dijual kat shopping complex kat gold coast nie. Saje je nak menghabiskan masa sementara berada kat tempat orang ni.. Malangnyer, hari tu plak ujan..sampai ke tgh hari pulak tu..so, terbatas la aktiviti rongga hari tu. Tp xpe, aku redah jugak ke bus stop.. aku kuar bilik kul 10.30 pagi nk ke Australia Fair. Kat gold coast ni, ada 3 shopping komplex popular iaitu:

3. Australia Fair  >>> Rongga pegi yang ni...

Sampai je kat sana, aku masuk la kedai2 yang ada kat dalam tu.. tapi rasanya biasa2 je.. Lebih kurang kat Malaysia je.. ada supermarket, kedai pakaian, cinema, kedai kasut, kedai cermin mata. Kiranya korang masuk Mid Valley ke..suria KLCC ke...the curve ke...environment diaowg sama je. cuma kat sini sume barang dia mahal2 la..

Encik Rongga di hadapan Australia Fair

Lepas puas jenjalan cuci mata tanpa sebarang beli apa2...aku pn pergi pulak ke Washington Water Park.. ni bukan kat Washington D.C. kat US tu yer.. tapi ni Washington kat Australia. Pemandangan kat waterpark ni memang marvelous sbb ada port kecik kat situ untuk kapal2 layar.. x jauh pun perjalanan..cuma ambil masa beberapa minit dgn melintas jalan dari Australia Fair nih..

asyik2 muka mamat ni..aku yg tgh tulis ni pun menyampah tgk.. 
Ilustrasi gambar ini adalah bertujuan untuk menunjukkan kapal kecil yg terdapat di Washington port nih..

Lepas abes je jenjalan...aku pun berpatah balik ke bus stop tempat aku turun tadi, utk menuju ke surfer paradise...tapi, sementara aku nak menunggu bas tuh.. buat kali ke-2..en rongga berbangga sebab jumpa kembar kat aussie nih..

Tadaaa....ni la kembar yg rongga maksudkan..hehe. sbb my darling pun yang ini jugak, warna kulit je lain..tapi kene tinggal kat malaysia..

Lepas sampai je ke Surfer paradise, tempat petama yang rongga cari ialah kedai makan..sebab perot pun dah bunyi2 kelaparan.. sebab jam kat tangan pun dah tunjuk pukul 3.30 ptg. Menu yang rongga makan petang tu ialah Grilled Fish & Chips dgn air Coke. Harga hidangan cuma AUD10.

Pergh....fish & chips ni memang terbaekkk... ni la fish & chips tersedap dalam hidup rongga. Wa x tipu.. (confuse?? sbb mungkin terlalu lapa..mana x nyer, hari2 tibai sandwich ngan magggie je)

Lepas abes je makan..aku pun cari kedai souvenir area surfer paradise untuk dibawa balik ke Malaysia.. dalam pencarian rongga tu, x sangka ada jumpa kedai cenderahati di mana ownernye merupakan org Malaysia sarawak.. so, nk support org kite kat sana aku pun borong banyak barang2 kat kedai tu..

Bnayak x?? Luggage ni je sume isi souvenir untuk nak dibawak balik ke tanah air. (bukan rongga punye semua, tp konsgsi luggage with my colleague..saje mau show off)

So, after shopping...aktiviti malamnye tido..sbb dah penat seharian berjalan..

So...end of day 3....................

The Last Day in Gold Coast
Hari yang terakhir ni...aku nk kene berangkat dah ke airport...bangun awal pagi..amik bas 702 pukul 4.45 pagi, terus direct menuju ke Colongatta Airport. I will be missing Gold Coast so much.. but next travel plan will be Sabah on October, and Phuket on May 2012..


Bye-bye Gold Coast, Australia. I will be missing the kangaroos, the environment and a warm australian citizen. 









Adios,
Rongga


2 comments:

Shafiq Zainal said...

perghhh....
memang terbaik bro...

thanks bro sbb sudi singgah kotak hitam,aku pun bnyk benda lagi x th,untuk layout tu.. ko boleh try cari kat c nie bro
http://btemplates.com/

kemang said...

jeles ok, jeles !

Post a Comment

 

Rongga Ronggi Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger