Sunday, December 11, 2011

Filem Ombak Rindu...jangan lepaskan peluang...

Untuk pengetahuan korang...rongga bukan peminat filem melayu ni..sebab banyak cerita-cerita yang kat pawagam, mostly tak memuaskan, especially filem arahan Shamsul Yusof...sgt looser..

Tapi, filem ni lain dari yang lain sebab diadaptasi dari Novel terlaris kat malaysia..tulisan Fauziah Ashari.. Asalnye, aku tak letakkan expectation yang tinggi kat filem ni..sebab kebanyakannye sedehhhh!!! Contoh, sebelum ni, aku berkobar-kobar nk tengok "Merong Mahawangsa"...tapi jalan cerita longgar..CGI pn macam budak-budak..

Untuk filem ni, walaupun takde CGI...tapi memang puas hati..jalan cerita yang tersusun..yang penting sekali menentuh perasaan. Ni filem kedua..aku tersentuh..sampai bole meleleh air mata.. sebelum ni, cite yg buat aku tersentuh ialah filem "Papadom" arahan Aflin Shauki..

So, korang jangan lepaskan peluang tengok filem ni.. apa yang rongga bole cakap...ini adalah Filem Melayu terbaik untuk tahun 2011. Ni, pandangan aku yang tak bertauliah ni..hehe..


Walaupun cite ni dah seminggu lebih kat pawagam...hall sentiasa penuh.. tak rugi untuk korang habiskan masa untuk "Ombak Rindu" sebab banyak pengajaran yang bole kite ambil..


Adios,
Rongga

2 comments:

inna hayati said...

so...u did have a blog to...ngee...:D

Rongga said...

aikk..mana jumpa ni

Post a Comment

 

Rongga Ronggi Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger